Bosanskohercegovačko-američka akademija nauka i umjetnosti (BHAAAS) apeluje na sve institucije nadležne za obrazovanje u Bosni i Hercegovini da iskoriste rezultate PISA testiranja kao priliku za iniciranje sveobuhvatne reforme edukacije u našoj zemlji, kaže se u posebnom saopćenju u kome se još nudi i izravna suradnja sa američkim naučnicima bh. porijekla.
Oni podsjećaju da se istinski progres i prosperitet može realizovati samo kroz kvalitetno obrazovanje, “a PISA je definitivni pokazatelj da je krajnje vrijeme da se edukacija u Bosni i Hercegovini podigne na svjetsku razinu”.
BHAAAS još podsjeća kako su temeljite obrazovne promjene inicirane PISA rezultatima dovele do pozitivnih promjena u zemljama kao što su Vels, Finska, Estonija, Poljska i Slovenija.
“Sada je vrijeme da se i kod nas PISA iskoristi kao putokaz i interpretira na pozitivan način kao vodič za urgentnu reformu”, kažu iz BHAAAS.
Unatoč niskom plasmanu u kojem je BiH od 79 država rangirana tek kao 62. po redu, sama činjenica da je testirano 6.480 učenika iz 213 škola, od 7. razreda osnovne do prvog srednje škole – transparentni je pomak u sagledavanju stvarnog stanja u bh. školstvu i sistemu edukacije.
BHAAAS, čija misija ostaje unapređenje nauke i umjetnosti u Bosni i Hercegovini, već više godina javno podržava napore Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) i ostalih organizacija koje su uložile veliki trud da PISA napokon dođe i do Bosne i Hercegovine.
“Nadamo se da ovaj trud neće biti uzaludan i da će izroditi mobilizacijom svih sredstava u kreiranju zajedničke i objedinjene obrazovne vizije u ovom krucijalnom momentu za budućnost Bosne i Hercegovine”, kaže se u saopćenju iz ove bosanskoameričke institucije.
Dodaju, da se članovi Akademije, kao grupa ljudi koja je upoznata sa modernim sistemima edukacije, “nadaju da će nastaviti suradnju sa obrazovnim institucijama Bosne i Hercegovine u cilju zajedničke realizacije ove vizije”.