Dino Žuđelović je rođen u Sarajevu 1985. godine. U ratu je, još kao dječak, izbjegao u Francusku. Njegova priča vraća vjeru u povratak mladih i uspješnih ljudi iz inozemstva u domovinu. Žuđelović danas živi i radi u Sarajevu, gdje se vratio sa suprugom i troje djece nakon gotovo dva desetljeća života u inozemstvu.
Iz Francuske 2005. godine odlazi u Southampton u Veliku Britaniju, gdje je nastavio obrazovanje, završava studije marketinga, i magistrira menadžment i financije.
„Radio sam nekoliko godina u prodaji, gdje sam imao priliku surađivati s poznatim svjetskim brendovima. Vremenom sam stekao iskustvo konsaltinga u energetici i nisam više bio ovisan o lokaciji rada, te smo donijeli odluku da pokušamo i vratimo se u Bosnu“, prepričava nam Dino.
„Život u Bosni i Hercegovini ima mnogo prednosti, kada su u pitanju uvjeti za rad, ali i izazovi istog. Razumijem ljude koji žive vani, razmišljaju o povratku, ali još ne mogu donijeti takvu odluku zbog različitih okolnosti. Kada smo se vratili, naviknuli smo na život u zemlji za otprilike godinu dana. Shvatili smo da to ima smisla, da želimo ovdje ostati i živjeti. Zatim sam razmišljao kako da uložimo novac, u posao koji ima kombinaciju ideja i opipljivog. Htio sam da razumijem šta ima smisla raditi u Bosni. Istraživao sam vanjska tržišta. Upoznavao sam ljude, razgovarao sam i tražio neka dobra biznis rješenja“, dodaje Dino.
Prednost naše zemlje je manji trošak radne snage i blizina Europske unije, tu se nalaze prilike za razvoj posla u kojem još nije razvijen visok stepen automatizacije, odnosno gdje postoji potreba za čovjekovim rukama. No, izazova u razvoju biznisa ima.
„U Bosni i Hercegovini je dosta stvari koje ne možete očekivati, barem, kada je u pitanju način rukovođenja biznisom. I zbog toga je važna stvar bila donijeti odluku o pronalasku poslovnog partnera, koji je imao više iskustva. Uvjeti su bili da ta osoba već vodi uspješno drugu firmu, da razumije kako sistem funkcioniše, da imam osjećaj poštenja kod te osobe.
Naravno, kada sve to pronađete, važno vam je da je ta osoba spremna za suradnju. Put me doveo do partnera Adija, i tu se nekako razvila ideja da kroz ovaj proces imamo finalni proizvod, pod brendom “Industrial”. Definirali smo naš smjer prema razvoju proizvoda industrijskog dizajna, koji bi bio high-end, samim tim okrenut prema proizvodima više vrijednosti i samim tim prema međunarodnom tržištu“, prepričava Dino.
Danas rade na pripremi salona za promociju proizvoda zatvorenog tipa. Imaju dobre povratne informacije na prototipu namještaja. Kompanija „Industrial“ je prepoznata i kroz USAID-ov projekat „Diaspora Invest“.
Treba raditi sa više rizika, biti drugačiji – unikatan u dizajnu, razviti originalni proizvod koji ostavlja poseban utisak.
Nisam se pokajao što smo se vratili. Nadam da ćemo biti uspješni u razvoju ove ideje. Gdje god da se nalazite u svijetu svima je na prvom mjestu da imaju posao i da mogu od toga da izdržavaju porodicu“, zaključuje Dino.
Izvor: Diaspora Invest