Sumirajući preliminarne rezultate Stožera za krizne situacije MVP-a BiH, uspostavljenog prije dva mjeseca (15. ožujka 2020. godine) u odgovoru na globalnu pandemiju, konstatirano je da su usprkos izazovnom zdravstveno-epidemiološkom okruženju ali i kompleksnom političkom stanju, ostvareni više nego zadovoljavajući učinci u sferi funkcioniranja ministarstva u specifičnim okolnostima, koordinacije međunarodne pomoći te repatrijacije naših državljana iz inozemstva ali i stranih državljana iz Bosne i Hercegovine u njihove matične zemlje.
Ministrica dr. Bisera Turković posebno je istakla rad Tima za krizne situacije unutar Stožera koji je, zajedno sa diplomatsko-konzularnom mrežom iznio veliki teret koordinacije sa našim građanima, koji su se našli u nezavidnoj situaciji u inozemstvu tokom pandemijske krize. Na otvorene kontakt linije koje su radile 24/7, samo u sjedištu odgovoreno je na više tisuća upućenih mailova i telefonskih poziva pri čemu su uposlenici nastojali izaći u susret našim sugrađanima u inozemstvu ali i stranim državljanima koji su se u vrijeme krize zadesili u Bosni i Hercegovini.
U bliskoj suradnji i iskazanom zalaganju, koje je u prvom redu ispoljeno od strane Ministarstva sigurnosti BiH ali i ostalih nadležnih institucija na svim razinama vlasti, Tim za krizne situacije uspio je organizirati povratak 1210 naših državljana iz inozemstva od ukupno 2134, koliko ih je izrazilo želju za povratak sa različitih destinacija u svijetu. U isto vrijeme, organizirano je i izmještanje 976 stranih državljana iz Bosne i Hercegovine, tako da je napravljen i određeni balans kako se ne bi preopteretio rad naših zdravstveno-epidemioloških ustanova u vrijeme pandemijske krize. Poseban senzibilitet i napor iskazan je za naše najmlađe sugrađane, kojima je u nekoliko navrata omogućen avio i kopneni transfer u medicinske ustanove u inozemstvu.
Naglašeno je da je Ministarstvo svjesno da nije bilo u mogućnosti, u datim okolnostima, izaći u susret svim našim državljanima kojima je bila potrebna pomoć države te da složen sustav odlučivanja i koordinacije u ovim kaotičnim i nezabilježenim okolnostima nije dozvoljavao bolji sustavni pristup. Ipak, to se pokušalo nadomjestiti samoinicijativnim požrtvovanjem i humanošću naših uposlenika. Pojedini veleposlanici su tako našim sugrađanima pružali gostoprimstvo u svojim domovima, solidarno novčano i materijalno im pomagali te bili konstantno na raspolaganju u cilju rješavanja njihovih statusnih pitanja i organizacije njihovih transfera ili pružanja raznih vidova potpore u ovim teškim vremenima.
Paralelno sa navedenim aktivnostima, značajan angažman Ministarstva bio je usmjeren i na koordinaciju humanitarne potpore koja je putem bilateralne i međunarodne pomoći stizala u BiH, te omogućavanje nesmetanog zračnog prometa u skladu sa ograničenjima. Redovan kontakt MVP je održavao i sa diplomatskim osobljem akreditiranim u Bosni i Hercegovini u cilju pružanja pravovremenih informacija i osiguranja adekvatne međunarodne zaštite u vanrednim okolnostima u skladu sa obvezama zemlje prijema. U isto vrijeme, redovne aktivnosti i funkcioniranje sjedišta MVP BiH odvijalo se u skladu sa prilagođenim mjerama higijensko-epidemiološke zaštite zdravlja uposlenika koje su rezultirale stanjem da niti jedan uposlenik nije ispoljio simptome zaraze niti bio pozitivan na virus, usprkos značajnom broju uposlenih koji su morali biti angažirani u cilju obavljanja poslova i zadataka iz nadležnosti ministarstva.