Entuzijasti iz cijele zemlje, korak po korak, mijenjaju sliku turističke ponude

Prvih pet mjeseci 2019. godine ostvareno je 534.642 posjete i 1.105.310 noćenja. Podaci Agencije za statistiku BiH upućuju da je broj noćenja stranih turista je viši za 11.1% u odnosu na isti period 2018. godine. I dok su oči javnosti usmjerene prema velikim turističkim središtima, Sarajevu i Mostaru, promiču nam lokalne inicijative koje polako, ali sigurno, otvaraju nova vrata i proširuju turističku ponudu naše zemlje.

Vlado Antić i Dragan Čokljat su dva investitora na dva kraja zemlje. Povezuje ih upravo priča o ulaganju u zajednice koje tek sada pronalaze svoje usmjerenje u turizmu. Dragan je u općini Ravno na jugu Hercegovine otvorio hotel “Stanica”, dok je Vlado, na drugom kraju zemlje, u Loparama otvorio prvi bazen “Octopus”.

image– Živim od 1990. godine u Švicarskoj, te sam kroz Udrugu Majevčana ostao uključen u podršku lokalnoj zajednici. Nakon razgovora s prijateljima i obitelji, odlučio sam investirati u svoj kraj. Tako je nastala ideja o bazenu u Loparama. Nekoliko sedmica je prošlo od otvorenja, i naša priča je već senzacija u ovome kraju. Dolaze nam gosti iz šire regije, a u suradnji s Općinom Lopare je osiguran besplatan ulaz za 900 đaka iz lokalne zajednice. Imamo školu plivanja, te već razvijamo daljnju ponudu. Imamo podršku i od USAID Projekta “Diaspora Invest”, te smo prepoznati kao investicija dijaspore, prepričava nam Vlado.

Blizu smo svega, tu je i Mostar i Dubrovnik. Ljudi traže destinacije bez gužve, gdje će odmoriti od brze svakodnevnice. Omiljena smo destinacija biciklistima na Ćirinoj turi, gosti u prolazu nas prepoznaju po dobroj kuhinji i tradicionalnim jelima. Došli smo na mapu ponude u regiji, te polako postajemo prepoznatljivi. Uz suradnju s USAID Projektom “Diaspora Invest” nekako je i ovdje napravljen taj iskorak da se povežemo s Ravnjanima u inozemstvu, a posebno brojnim stanovnicima ovog područja koji žive u Dubrovniku, prepričava Čokljat.

Porodica Hadžović je nakon godina razvitka posla u Hrvatskoj kroz prijevoz turista, najam apartmana i vila, te razvitak ponude za povezivanje s turističkim operaterima širom svijeta, odlučila svoje znanje i iskustvo prenijeti i u Bosnu i Hercegovinu.

Razgovarali smo s Marinom Prskalo-Hadžović, ravnateljicom Supersofta, o potencijalu koji BiH ima kroz online uvezivanje s turističkim operaterima širom svijeta.

Supersoft redovito ispituje zadovoljstvo turista, partnera i drugih dobavljača uključenih u proces realizacije uvjeta, te poručuje da takav pristup može osigurati odgovor na pitanje “šta turisti očekuju od posjete Bosni i Hercegovini?'”

– Moramo iskoristiti resurse koje imamo, pronaći one koji su zainteresirani za našu ponudu, te uvijek razmišljati o tome kako podići razinu usluge i kvalitete koju cijela zajednica može da ponudi, poručuje ravnateljica Supersofta.

Entuzijasti iz cijele zemlje, korak po korak, mijenjaju sliku turističke ponude. Možda baš njihove priče navedu turiste da svrate do Ravnog, Lopara ili nekog drugog mjesta koje nije prva adresa na koju bi vas pretrage na internetu uputile.

image

PREUZETO: Moja BiH