Дана 03.09. одржан је трећи “Diaspora Online Check-In”, којем су присуствовали представници организација исељеништва из Њемачке (ПАНГЕА/Мрежа бх. студената и академика), затим учесници из Швајцарске испред “и-платформ-е”, учесници из Данске (СБХУД и БиХ Академици), учесници из Аустрије (БХ Роотс), као и представници Министарства за људска права и избјеглице БиХ испред Сектора за исељеништво.
Дигитални радни простор – МУРАЛ
На састанку је презентиран први “Дигитални радни простор за дијаспору” који су израдили представници организација из Њемачке и Швајцарске у апликацији МУРАЛ, а који ће служити као простор за умрежавање и комуникацију између организација у дијаспори, односно исељеништву. Такођер, наведени онлајн састанак послужио је и за презентирање пројектних идеја и заједнички наступ у реализацији истих, те је дефинисан и простор за сарадњу са Министарством.
“Дигитални радни простор” ће се дорађивати у складу са потребама организација из исељеништва, закључено је овом приликом. Учесници састанка су сагласни да је наведени дигитални алат одлична полазна основа за развијање међусобне сарадње између организација у исељеништву. Међутим, овај алат засигурно ће умногоме помоћи и приликом поспјешивања сарадње са Министарством, те ће представљати мјесто одакле ће се реализовати конкретне идеје и пројекти на добробит исељеништва из Босне и Херцеговине.
Свим учесницима састанка прослијеђени су презентација и линк “Дигиталног радног простора”, захваљујући којима ће се исти детаљније упознати са његовим садржајем, али и почети са његовим кориштењем.
Како би се што боље повезали млади професионалци и стручњаци из исељеништва, и то широм Европе, али и свијета, представници мреже ПАНГЕА су на муралу већ поставили идеју “Let’s Connect Diaspora BiH”.
Истовремено, договорено је да ће организацију састанака у оквиру представљене идеје убудуће преузимати представници организације која дјелује у одређеној земљи, стога ће нпр. састанком предводити представници ПАНГЕА-е уколико је састанак одржаван у Њемачкој, представници “и-платформ-е” уколико је састанак планиран у Швајцарској и сл.
Између осталог, усаглашен је приједлог да сви учесници састанка представницима Министарства доставе своје приједлоге организација са контакт подацима, који ће накнадно бити позвани да се придруже иницијативи “Diaspora Online Check-In” и успостављеном “Дигиталном радном простору”. Министарство ће објединити приједлоге и упутити позив предложеним организацијама за придруживање.
Убудуће, састанци “Diaspora Online Check-In” одржават ће се сваког првог четвртка у мјесецу, закључено је овом приликом.