Kompozitorica bh. porijekla Svjetlana Bukvić nedavno je predstavila svoj novi album “Extension”, koji je pripremala nešto više od tri godine. Prema riječima američkih kritičara, njen novi materijal ljudima daje nadu u teškom periodu.
Bukvić objašnjava kako je geneza ovog albuma drugačija od njenog dosadašnjeg rada. Album je proizvod suradnje sa tri vrhunske američke kompanije za savremeni ples, te su u pitanju multimedijalne produkcije za koje je pravila originalnu glazbu.
Glazba je vokalne orijentacije, a intrumentacija se isprepliće između elektronskog zvuka, električne violine, električne harfe, električne gitare, bas gitare i klavira”, objašnjava Bukvić.
Svi instrumenatalisti na projektu izuzetni su u svom fahu i nesebično su dali svoj talenat i potporu materijalu. Potpisujem se kao kompozitor, mikser, aranžer i producent, što me posebno raduje. Mastering je uradio vrlo cijenjeni Bob Ludwig (Gateway Mastering) sa kojim sam imala jednu od najinspirativnijih suradnji u karijeri”, govori.
Teme albuma su zvučni pokret koji proizilazi iz pokreta tijela, cirkularni tok između analognog (energija) i digitalnog (brojevi) zvuka.
“Empatija. Ono mjesto gdje sebe pružimo drugome, da saslušamo, da se pokušamo zamisliti u tudjim cipelama, da shvatimo. Odatle je nastao naziv, a i koncept grafičkog rješenja albuma. Kao i za moje ostale radove, mislim da ni za ovaj nema bas načina da se smjesti u kategoriju. Hibrid je progresivnog i art roka, klasične glazbe, duhovne glazbe, avangarde, opere, i eksperimantalne elektronike. Želja mi je da ova glazba spaja, a ne razdvaja i da simultano zivi u raznim medijima, a i uživo na sceni u vidu futurističkog imersivnog teatra. Voljela bih ovu produkciju dovesti i u Sarajevo”, pojašnjava.
Iako već više od dva desetljeća živi u New Yorku, naša sugovornica ističe kako od ljeta 1997. godine redovno dolazi u Sarajevo, koje je napustila početkom rata da bi studirala u SAD-u.
“Dolazim zbog roditelja i prijatelja, a drago mi je i što moj sin tečno govori naš jezik. U rodnom gradu sam prvi put profesionalno nastupila 2008. godine, kada je moja kompozicija, kao jedina elektroakustična u programu, pobijedila na anonimnom takmičenju na Festivalu kamerne glazbe. Sada ona ne bi bila jedina na sličnim takmičenjima u regiji i vrlo sam sretna zbog toga”, kaže Bukvić, dodavši kako BiH ima mnogo mladih i progresivnih glazbenih mislitelja.
Svjetlana ističe kako objava novog albuma nije jedini projekt kojim će se baviti tijekom 2020. godine. “Uz izdavanje albuma bit će popratnih koncerata, planiram dovršiti kratki film i započeti rad na većem science-fiction narativu. Također, imam simfoniju za koju dolazi vrijeme da se stavi pred publiku”, najavljuje.