Да је босанскохерцеговачка дијаспора све више заинтересована за развој предузетничких иницијатива у БиХ, потврђују нам Сабина и Тахир Бисић, Босанци који живе на релацији Сарајево – Амстердам – Њујорк, али који својим дјеловањем и радом држе до очувања везе са домовином. Развили су лифестyле бренд „Интуитива“ која се производи у домовини, а дистрибуира широм свијета. Од идеје и хобија, данас овај пројекат доноси нова радна мјеста у БиХ. Еспадриле из Босне и Херцеговине су хит на друштвеним мрежама, а нове наруџбе стижу сваког дана.
„Жеља нам је била да направимо складну комбинацију старих босанских заната са оним што траже нове генерације и са свјетским тржиштем. Нама је циљ био да младим креативцима дамо прилику, да отворимо неки нови простор. Везана сам за Босну и Херцеговину и увијек ми је остао циљ да покренемо нешто ту, да представимо нашу традицију, таленат и све што вриједне руке наших Босанки и Херцеговки могу направити. Пут није био једноставан, уз бројне административне изазове, али и препреке у развоју бизнис модела, данас можемо рећи да смо научили много и да је Инутитива до треће сезоне постала препознатљива и стабилна марка,“ каже Сабина.
Циљ им је да еспадриле и сви производи које желе представити јавности буду произведени од сировина из БиХ, колико је то могуће и доступно, а њихов фокус је на потрошачима који препознају вриједности другачијег приступа свим сегментима производње и продаје. Сабина са нама дијели и причу о томе како је дошло до развоја првих производа.
„Развили смо мокасинке за бебе, то је био неки наш почетак. Одлучили смо се за органску кожу без крома, која је природна, сушена. Модел смо развили у Њујорку, разговарајући са родитељима, али и стручњацима. Најздравије за бебу је да хода боса, и некако смо хтјели понудити обућу која би донијела најмање оптерећења, а истовремено им осигурала заштиту. Уз све то, важно је да ваши производи буду препознати од купца као ствари које могу да измаме осмијех, које су добар поклон и такви дарови доносе неку добру нафаку. Све више се у развијеном свијету пази на то да одакле роба долази и под којим условима се прави, и зато је добра прича иза Интуитиве оно што нам отвара врата даље“, додаје Сабина.
Навике купаца на Западу се мијењају, а одговоран однос према потрошњи усмјерава и произвођаче.
„Људи гледају на ту идеју фер-трговине и прозиводње гдје немате малољетне раднике и нељудске радне услове. Истовремено, све више се враћамо на то да се купују трајни производи, који квалитетом гарантују да ћемо их дуже моћи користити. Желимо имати производ који ће трајати дуже, као улагање које се исплати. За Интуитива еспадриле кажу да су инспирисане љетом у Њујорку, а да је та идеја стигла до Босне и Херцеговине. Сваког дана ради и на осмишљавању нових производа.
„Равна обућа је постала хит у великим градовима. Еспадриле се могу носити и уз одијело или уз хаљину, то је неки спој елеганције и опуштеног изгледа, чему се некако полако тежи у времену брзог кретања и свакодневних промјена окружења. За зиму планирамо представити папуче са овчијим крзном. То ускоро долази и у наш схоwроом у Сарајеву и у Базерџану, гдје можете доживјети цијелу идеју нашег прозивода. Наставит ћемо развијати еспадриле у различитим бојама, затворене и отворене, различитие врсте папуча, те обућу за бебе. Сваки дан посветим дио времена размишљању о новим концептима, развијем шаблон и онда даље разговарамо са свима укљученим у производњу – јер морате знати мишљење различитих страна – како би производ од идеје до остварења имао неки природни пут. Радимо и на хаљинама за љето 2020. године, тако да ће се наш бренд свакако ширити даље“, појашњава Сабина.
Интуитива се прије неколико дана представила и на радионицама УСАИД Пројекта “Диаспора Инвест”, као једна од успјешних прича улагања дијаспоре у креативни сектор у нашој земљи. Но, приче попут ове далеко се чују и ван земље.
„Најважније је када сте комотни у одјећи и обући коју носите. Да с тим иде и она нека идеја да ће вам тај дан бити добар. Такав осјећај ми буди и свака лијепа прича из Босне и сваки човјек који жели пренијети неко позитивно искуство о улагању знања и капитала у домовину. То је важна порука и за генерације које тек долазе“, закључује Сабина.
Сазнајте више на: https://www.intuitivanyc.com/
Преузето: Дијаспора Инвест