Босанскохерцеговачко-америчка академија наука и умјетности (БХАААС) апелује на све институције надлежне за образовање у Босни и Херцеговини да искористе резултате ПИСА тестирања као прилику за иницирање свеобухватне реформе едукације у нашој земљи, каже се у посебном саопштењу у коме се још нуди и директна сарадња са америчким научницима бх. поријекла.
Они подсјећају да се истински прогрес и просперитет може реализовати само кроз квалитетно образовање, “а ПИСА је дефинитивни показатељ да је крајње вријеме да се едукација у Босни и Херцеговини подигне на свјетски ниво”.
БХАААС још подсјећа како су темељите образовне промјене инициране ПИСА резултатима довеле до позитивних промјена у земљама као што су Велс, Финска, Естонија, Пољска и Словенија.
“Сада је вријеме да се и код нас ПИСА искористи као путоказ и интерпретира на позитиван начин као водич за ургентну реформу”, кажу из БХАААС.
Унаточ ниском пласману у којем је БиХ од 79 држава рангирана тек као 62. по реду, сама чињеница да је тестирано 6.480 ученика из 213 школа, од 7. разреда основне до првог средње школе – транспарентни је помак у сагледавању стварног стања у бх. школству и систему едукације.
БХАААС, чија мисија остаје унапрјеђење науке и умјетности у Босни и Херцеговини, већ више година јавно подржава напоре Агенције за предшколско, основно и средње образовање (АПОСО) и осталих организација које су уложиле велики труд да ПИСА напокон дође и до Босне и Херцеговине.
“Надамо се да овај труд неће бити узалудан и да ће изродити мобилизацијом свих средстава у креирању заједничке и обједињене образовне визије у овом круцијалном моменту за будућност Босне и Херцеговине”, каже се у саопштењу из ове босанскоамеричке институције.
Додају, да се чланови Академије, као група људи која је упозната са модерним системима едукације, “надају да ће наставити сарадњу са образовним институцијама Босне и Херцеговине у циљу заједничке реализације ове визије”.