Дино Жуђеловић је рођен у Сарајеву 1985. године. У рату је, још као дјечак, избјегао у Француску. Његова прича враћа вјеру у повратак младих и успјешних људи из иностранства у домовину. Жуђеловић данас живи и ради у Сарајеву, гдје се вратио са супругом и троје дјеце након готово двије деценије живота у иностранству.
Из Француске 2005. године одлази у Соутхамптон у Велику Британију, гдје је наставио образовање, завршава студије маркетинга, и магистрира менаџмент и финансије.
„Радио сам неколико година у продаји, гдје сам имао прилику сарађивати с познатим свјетским брендовима. Временом сам стекао искуство консалтинга у енергетици и нисам више био овисан о локацији рада, те смо донијели одлуку да покушамо и вратимо се у Босну“, препричава нам Дино.
„Живот у Босни и Херцеговини има много предности, када су у питању услови за рад, али и изазови истог. Разумијем људе који живе вани, размишљају о повратку, али још не могу донијети такву одлуку због различитих околности. Када смо се вратили, навикнули смо на живот у земљи за отприлике годину дана. Схватили смо да то има смисла, да желимо овдје остати и живјети. Затим сам размишљао како да уложимо новац, у посао који има комбинацију идеја и опипљивог. Хтио сам да разумијем шта има смисла радити у Босни. Истраживао сам вањска тржишта. Упознавао сам људе, разговарао сам и тражио нека добра бизнис рјешења“, додаје Дино.
Предност наше земље је мањи трошак радне снаге и близина Европске уније, ту се налазе прилике за развој посла у којем још није развијен висок степен аутоматизације, односно гдје постоји потреба за човјековим рукама. Но, изазова у развоју бизниса има.
„У Босни и Херцеговини је доста ствари које не можете очекивати, барем, када је у питању начин руковођења бизнисом. И због тога је важна ствар била донијети одлуку о проналаску пословног партнера, који је имао више искуства. Услови су били да та особа већ води успјешно другу фирму, да разумије како систем функционише, да имам осјећај поштења код те особе.
Наравно, када све то пронађете, важно вам је да је та особа спремна за сарадњу. Пут ме довео до партнера Адија, и ту се некако развила идеја да кроз овај процес имамо финални производ, под брендом “Индустриал”. Дефинирали смо наш смјер према развоју производа индустријског дизајна, који би био “high-end”, самим тим окренут према производима више вриједности и самим тим према међународном тржишту“, препричава Дино.
Данас раде на припреми салона за промоцију производа затвореног типа. Имају добре повратне информације на прототипу намјештаја. Компанија „Индустриал“ је препозната и кроз УСАИД-ов пројекат „Диаспора Инвест“.
Треба радити са више ризика, бити другачији – уникатан у дизајну, развити оригинални производ који оставља посебан утисак.
Нисам се покајао што смо се вратили. Надам да ћемо бити успјешни у развоју ове идеје. Гдје год да се налазите у свијету свима је на првом мјесту да имају посао и да могу од тога да издржавају породицу“, закључује Дино.
Извор: Диаспора Инвест